Osobní poradce nebo spíše osobní finanční či pojišťovací poradce – někteří je proklínají, jiní naopak na toho svého nedají dopustit. Podíváme se nyní, jaké přínosy a rizika se pod svěření se do péče osobního poradce mohou skrývat.

 

Svěření se do péče je poměrně výstižný termín, protože takový osobní finanční nebo pojišťovací poradce má pak na starosti komplexně danou oblast našich financí. Měl by umět flexibilně reagovat na změny na trhu i v rámci naší osobní situace a doporučit nám, a posléze sjednat ty nejlepší produkty.

 

Také by nám měl být k dispozici v čase a v místě, který si předem vybereme, nezávisle na tom, kdy má pobočka otevírací hodiny, nebo kde má finanční poradce zřízenou vlastní kancelář. Možná bychom očekávali i nějaké benefity nebo zvýhodnění, co se pojistek, či dalších produktů týče, coby VIP zákazníci. A hlavně by v ideálním případě měly být veškeré tyto služby zdarma.

 

Dobrou zprávou je, že takoví poradci existují. Vezmeme-li daný výčet od zadu, pak většina poradců skutečně za tyto nadstandardní služby nechce žádný poplatek. Ostatně daný poradce to také dělá především pro sebe, z každého sjednaného produktu má provizi, takže role osobního poradce, kdy se nemusí obávat, že mu utečete ke konkurenci, mu již za ty cesty navíc stojí.

 

Co se týká benefitů, i ty se nějaké najdou od různých slev, po firemní předměty. Ovšem s tím ostatním výše uvedeným bývá často problém. A to poměrně zásadního rázu, v další části seriálu bychom se tedy pro změnu zaměřili na nejvýraznější negativa.

 

ZP