Máte zájem o sjednání hypotéky či úvěru na bydlení nebo na cokoliv jiného a naopak široká paleta pojištění vás nechává zcela chladnými? Problém většinou tkví v opačném nastavení produktů, zatímco u hypoték a úvěrů něco dostaneme, a potom s úroky vracíme zpátky, u běžných pojištění celou dobu platíme a raději bychom si měli přát, aby to tak zůstalo.

 

Proč? To je zřejmé, vznik jakékoliv pojistné události totiž nikdy není příjemná záležitost. Jenže na druhou stranu bez pojištění se zase můžeme ocitnout zcela bez prostředků, což nám mnohdy situaci ještě více zkomplikuje. Existují ovšem i pojistky kapitálové, které nám po dosažení určité doby umožní vyplatit určitý obnos, což už je pro mnohé klienty zajímavější.

 

Některé pojišťovny mají zase jako benefit, že pokud se nám v průběhu roku nepřihodí žádná pojistná událost, dostaneme část zaplaceného pojistného zpět. Každopádně bez ohledu na to co si o systému pojištění a jeho nutnosti myslíme, při sjednávání hypotéky přijde otázka pojištění na řadu. A odpověď je obvykle daná přímo bankovními ústavy – bez pojištění to nepůjde.

 

Těch pojištění, které od nás poskytovatelé hypoték chtějí, je navíc hned několik. Často se požaduje mít sjednáno životní pojištění, nejčastěji pokud u hypotéky nefunguje žádný spoludlužník či ručitel. Obvyklé bývá i pojištění schopnosti splácet, tzv. pojištění pro případ propuštění z práce či pracovní neschopnosti.

 

Dále je třeba pojistit nemovitost, na které bude váznout zástava. Pojištění navíc musí být vinkuováno ve prospěch dané banky (nebo alespoň jeho část do výše sjednaného hypotečního úvěru.). To znamená, že v případě kdy dům shoří, přiznanou náhradu škody od pojišťovny dostane banka, nikoliv my, a to až do sjednané výše.

 

ZP